نحوه تعیین نرخ ترجمه کتاب؟

کتاب و کتاب خوانی یکی از راه های انتقال دانش و اطلاعات است. ترجمه کتاب این امکان را فراهم می کند تا هر شخصی به راحتی بتواند موضوعات مختلف را به زبان مادری خود بخواند و نیازهای علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و تجاری خود را برطرف کند. علاوه بر این ترجمه و نشر کتاب به عنوان یک صنعت و تجارت نیز قابل بررسی است و درآمد، اشتغال زایی و سودآوری برای ناشران به همراه دارد. یکی از موضوعات مطرح در زمینه ترجمه کتاب، نرخ ترجمه آن است. اینکه این نرخ به چه صورت محاسبه می شود و چه عواملی بر آن تاثیرگذار است. با ما همراه باشید تا تعدادی از این عوامل را بررسی کنیم.

چرا باید به ما اعتماد کنید؟

خدمات ترجمه کتب ما، با تجربه کار به اکثر زبان ها در دست تیمی متخصص است. به عنوان یک شرکت ترجمه حرفه ای کتاب، تمام تلاش خود را در زمینه ترجمه کتاب توسط مترجمان مجرب و ماهر که بومی زبان نیز هستند، انجام می دهیم. ما همچنین از منابع کتابهای ترجمه برای دستیابی به دقت و کمال در ترجمه استفاده می کنیم. بنابراین اگر به دنبال بهترین خدمات ترجمه کتب هستید در جای مناسب قرار دارید. تمام تلاش ما این است که ترجمه کتاب را با دقت بیشتری انجام دهیم تا محتوای اصلی بدون تغییر و به بهترین روش منتقل شود. در این مقاله عوامل تاثیرگذار زیر را که در تعرفه و نوع ترجمه کتاب تاثیرگذار هست را بررسی می کنیم:

عوامل موثر بر نرخ ترجمه کتاب

  • جفت زبانی در ترجمه کتاب
  • ژانر کتاب مورد نظر
  • مهلت تحویل ترجمه کتاب
  • تخصص مترجم (حرفه ای یا آماتور بودن مترجم)

۱- جفت زبانی در ترجمه کتاب

همانطور که گفته شد عواملی بر نرخ ترجمه تاثیرگذار است. یکی از آنها زوج زبانی است. اینکه چقدر زبان مبدا و زبان مقصد رایج باشند و مترجمانی در آن حوزه موجود باشند بر نرخ ترجمه موثر است. مسلما هرچه زوج زبانی رایج تر باشد و تعداد مترجمان آن بیشتر باشد، نرخ ترجمه پایین تر است.

۲- ژانر کتاب مورد نظر

ژانر کتاب از دیگر عوامل موثر بر نرخ ترجمه است. نوع نگارش هر کتاب با کتاب دیگر متفاوت است و به میزان ساده نویسی کتاب بستگی دارد. مثلا در ترجمه رمان، برخی رمان ها بسیار نمادین هستند و یا دارای تصاویری هستند که انتقال آنها به زبان دیگر بسیار دشوار است. در بعضی موارد واقعا مترجم در حال نوشتن یک رمان است! همانطور که نویسنده از زبان خودش این کار را کرده است. یک مترجم باهوش و حساس می تواند دستیار اساسی نویسنده باشد.

۳- مهلت تحویل ترجمه کتب

زمان تحویل ترجمه، بر نرخ آن تاثیرگذار است. و مسلما هرچه کار فوری تر باشد، نرخ آن بالاتر می رود. البته در بحث سرعت، این موضوع نیز مطرح می شود که مترجم حرفه ای یا آماتور است. زیرا این موضوع بر سرعت ترجمه و به طبع آن بر نرخ آن اثر می گذارد.

۴- تخصص مترجم

عامل تاثیرگذار دیگر تخصص مترجم است. که آیا مترجم در زمینه کتاب موردنظر تخصصی دارد یا نیازمند تحقیق و مشاوره است. که به طبع اگر تخصصی در زمینه کتاب مورد نظر نداشته باشد مسلما نیازمند زمان بیشتری است تا بتواند کتاب را ترجمه کند.

در این بین می‌توان به انگیزه مترجم نیز اشاره کرد. که آیا مترجم کار را برای انگیزه و علاقه شخصی خود انجام می دهد یا برای امرار معاش و تامین مخارج و هزینه ها به کار ترجمه مشغول است! که خب مسلما این امر می تواند بر میزان نرخ ترجمه برای کتب تاثیر بگذارد.

حال به خبرنامه ما بپیوندید و اولین نفری باشید که می داند چه زمانی از تخفیف های بسیار جذاب برخوردار هستید! به علاوه از نکات اختصاصی ویژه یادگیری زبان خارجی با خبر شوید.


لینک منبع :سایت ترجمه متن ومقاله فوناتیم


۷ نکته ی اساسی و تضمینی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

تسلط به یک زبان جدید، نیازمند منابع معتبر و زمان است. توجه داشته باشید که گلوله حاوی کپسول تقویتی مکالمه زبان انگلیسی وجود ندارد که بتواند برای شما معجزه کند پس در مسیر هدف خود شکیبا باشید. یکی از موثرترین عوامل، زمان است پس برای خودتان جدول زمانی ای هدفمند تعیین کنید اما جدول زمان که محدوده آن باز است به کار شما نمی‌آید:

هدف اشتباه: می‌ خواهم مکالمه انگلیسی ام را بهبود دهم!

هدف صحیح: تا پایان سال می توانم به انگلیسی صحبت کنم!

هدف صحیح تر: تا پایان ماه می‌ توانم درباره موضوع ترافیک به طور جامع صحبت کنم!

ما ترفند هایی را برای بهبود و تقویت مکالمه انگلیسی بخش بندی کرده ایم که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

 تقویت مکالمه زبان انگلیسی

راه کارهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

فکرتان را انگلیسی کنید

‌گاهی مشکل مکالمه نیست، طرز فکر شماست. کمی که پیش بروید متوجه می شوید که چگونه بین زبان مادری و انگلیسی ارتباط برقرار کنید. در اولین قدم سعی کنید فکر کردن به کلمات و معادلات ان زبان انگلیسی جداگانه را شروع کنید سپس به سراغ جملات ساده و عبارات بروید ؛ در آخر هم مکالمات و داستان ها را به انگلیسی تعریف کنید. مثلا شما میتوانید زندگی روزمرگیتان را به صورت انگلیسی برای خود تعریف کنید. خلاق باشید! لیست خرید یا مراحل آشپزی خود را به صورت انگلیسی با خود تمرین کنید. مشکل این است که وقتی می خواهید چیزی بگویید آن را به صورت زبان مادری می گویید. انگلیسی فکر کردن کمک می کند که ذهن شما در مقابل پذیرش شیوه های مختلف گفتن بیان کردن سخنان تان انعطاف پذیر تر باشد.

با خودتان انگلیسی صحبت کنید

مسخره به نظر می رسد اما تاثیر گذار است. هر روز چند دقیقه ای برای خودتان وقت بگذارید حتی وقتی مشغول آشپزی یا رانندگی یا ورزش کردن هستید آنچه در فکرتان میگذرد را به صورت انگلیسی با صدای بلند برای خود بازگو کنید که سبب رشد تسلط و اعتماد به نفس شما می شود. به پادکست های انگلیسی گوش بدهید و سپس آنچه را فهمیدید برای خود بگویید.

از اشتباه کردن نترسیم

در ابتدای این راه هدف ما از مکالمه رساندن منظورمان است نه ارائه یک دستور زبان بی نقص، حتی خود بومی ها هم گاهی اشتباه می کنند ! شما به یک کودک که تازه شروع به صحبت کردن به زبان مادری اش می کند سخت می‌ گیرید و انتظار دارید که برایتان کامل و بی غلط صحبت کند ؟! شما هم مانند همان کودکی هستید پس خودتان را باور کنید. آرام و خونسرد باشید !اشتباه کنید که بتوانید پیشرفت کنید. با گذر زمان و تسلط بیشتر اشتباهات تان را اصلاح کنید اما نگذارید اشتباه کردن یک مانع سطحی سد مسیرتان شود.

تمرین، ماهیچه اصلی مکالمه

تمرین شما را کامل می‌ کند، تمرین روزانه را در برنامه ریزی خود بگنجانید. برای مثال روزانه یک سخنرانی بیست دقیقه ای تدی را گوش کنید و تکرار کنید تا مسلط شوید. تلاش مستمر لازمه یادگیریست. تمرین و تکرار سبب پیشرفت شما میشود، سعی کنید متن هایی را که جهت بهبود مکالمه انگلیسی تان میخوانید متفاوت باشند سخنرانی ها، گفت و گو ها ، داستان های مکالمه ای، فیلم نامه ها، مکالمه های رسمی یا غیر رسمی، با موضوعات مورد علاقه تان شروع کنید.

گوش کنید

سعی کنید خوب گوش کنید. می دانید که مکالمه یک طرفه نیست پس باید برای مهارت شنیداری هم وقت بگذارید و به این ماهیچه ام رسیدگی کنید . لازمه مکالمه روان و با اطمینان، با دقت گوش کردن است. برای تقویت مهارت شنیداری می توانید اهنگ های انگلیسی را با زیر نویس گوش کنید و تکرار کنید. فیلم و سریال های مناسب را با زیر نویس ببینید.در جمع ها و دوره های مکالمه سعی کنید به نظرات بقیه چه مخالف چه موافق گوش کنید. یک ویدئو در قالب مکالمه انتخاب کنید، با دقت به ان گوش کنید سعی کنید همراه آن تکرار کنید. کم کم با لحن و سرعت و حتی لهجه همراه می شوید.

خودتان را آماده کنید

برای مباحث مختلف میتوانید به صورت جداگانه آماده شوید. به طور مثال به طور جامع درباره هر انچه وقتی به یک هتل می روید نیاز دارید یاد بگیرد. مکالمات دسته بنده شده به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی سخنانتان داشته باشید. یا زمانی که می خواهید به یک رستوران بروید حرف هایی می ‌تواند مکالمات شما را دربر می‌گیرد چیست؟! زمانی که برای مصاحبه و یک قرار کاری آماده می شوید چطور؟!

رایج ترین جملات روزمره و عباراتی که به زبان مادریتان آموخته‌اید و بکارمی‌برید کدامند؟ همین لیست عبارات و کلمات پر کاربرد را به زبان انگلیسی بیان کنید. تکرار آنها در موقعیت های مناسب موجب تثبیت این لغات و عبارات در حافظه بلند مدت شماست.

‌ما مفتخریم با دوره های آنلاین یا آفلاین تحت نظر تیم دکتر بازیار می توانیم به بهترین شکل شما را در این راه یاری دهیم. ما در این دوره شما را همراهی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی و با اعتماد به نفس به تقویت مکالمه انگلیسی خود در بهترین و آسان ترین شرایط و با اساتید منتخب کشوری بپردازید. پس همین الان برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیر یا یکی از محصولات مرتبط با نیاز خود را از بخش محصولات سایت انتخاب کن!

لینک منبع :سایت ترجمه متن ومقاله فوناتیم


آزمون آزمایشی آیلتس (ماک آیلتس) چیست؟

آزمون آزمایشی آیلتس یا ماک آیلتس (Mock IELTS) همان نسخه شبیه سازی شده و کاملا مشابه آزمون اصلی آیلتس است. آزمونی با همان ساختار، میزان دشواری و زمانبندی مشابه آزمون اصلی است. اکثر داوطلبان آیلتس قبل از شرکت در آزمون اصلی، شرکت در آزمون های آزمایشی را ابزاری مفید برای افزایش آمادگی خود می دانند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد اهمیت آماده سازی مناسب برای آزمون و شرکت در آزمون آزمایشی صحبت کنیم. ابتدا یک مرور کلی داریم نسبت به اینکه آزمون آیلتس چیست، چرا باید برای این آزمون آماده شد و در مورد نقش آزمون آزمایشی صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

تمام افرادی که قصد ادامه تحصیل یا کار در یک کشور انگلیسی زبان را دارند، حتما با آزمون آیلتس آشنایی دارند و نام آن به گوششان خورده است. این آزمون برای اندازه گیری و سنجش سطح زبان انگلیسی افراد به کار می رود. سطح مهارت افراد در این آزمون از نمره ۱ تا ۹ سنجیده می شود. آزمون آیلتس دو نوع است: آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال.

آیلتس آکادمیک برای افرادی است که متقاضی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها هستند و آیلتس جنرال برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و انگلیس را دارند و یا متقاضی تحصیلات متوسطه، برنامه های آموزشی و تجربه کاری در یک محیط انگلیسی زبان هستند. در هر دو آزمون چهار مهارت زبانی: گوش دادن (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking) سنجیده می شوند. مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ در هر دو آزمون یکسان است ولی مهارت های ریدینگ و رایتینگ بسته به اینکه در کدام آزمون شرکت کنید متفاوت هستند. زمان آزمون حدودا 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد. همان طور که گفته شد هدف هر دو آزمون، ارزیابی مهارت و سنجش سطح زبان انگلیسی افراد است. در این آزمون از لهجه ها و گویش های مختلف انگلیسی استفاده می شود بنابراین برای تمامی شرکت کنندگان منصفانه و یکسان است.

پس از ثبت نام در آزمون آیلتس اکیدا توصیه می شود کاملا برای آزمون آماده شوید. آماده سازی این امکان را به شما می دهد تا به سطح کنونی زبان انگلیسی خود پی ببرید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. در ادامه ویژگی های یک آزمون آزمایشی را بررسی می کنیم و می بینیم که چگونه شرکت در این آزمون ها به شما کمک می کند تا در آزمون آیلتس خود نمره بالاتری کسب کنید.

آزمون ماک آیلتس: کمکی بزرگ برای تمرین آزمون اصلی!!

شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس گامی اساسی در مسیر شما به سمت آمادگی آزمون اصلی است. اگر از متخصصان آیلتس بپرسید که چگونه می توانید نمره خود را بهبود ببخشید، شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس قطعاً از جمله پاسخ های آنها خواهد بود. این آزمون ها داده های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند که در صورت تجزیه و تحلیل و استفاده از آنها می توانید نمره مورد نظر خود را در آزمون واقعی آیلتس کسب کنید. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شرکت در آزمون های آزمایشی قبل از شرکت در آزمون اصلی می تواند نمره شما را حداقل دو نمره افزایش دهد. پس از شرکت در یک آزمون آزمایشی، متوجه می شوید که آیا برای موفقیت در امتحان اصلی آماده هستید یا خیر. در واقع، شرکت در آزمون های ماک آیلتس بسیار مهم است، به طوری که باید آنها را سنگ بنای آماده سازی آزمون آیلتس خود قرار دهید.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که قبل از امتحان آیلتس باید در چند آزمون ماک شرکت کنم؟ پاسخ حداقل ماهیانه یک آزمون است. ممکن است زیاد به نظر برسد، اما این روشی است که موفق ترین داوطلبان آیلتس انجام می دهند.

نکته جالب در مورد آزمونهای ماک آیلتس این است که در هر مرحله از آمادگی آزمون آیلتس که باشید می توانید در آن شرکت کنید. فرقی نمی کند که شما تازه وارد پروسه آیلتس شده باشید، یا در میانه راه هستید یا چند روز با آزمون آیلتس خود فاصله دارید. آزمون آزمایشی آیلتس همیشه نکته ای برای ارائه به شما دارد.

اگر در ابتدای راه هستید، شرکت در یک آزمون آزمایشی به شما کمک می کند تا با آزمون آشنا شوید و به شما ایده می دهد که بطور کلی آزمون آیلتس چگونه است.

اگر در میانه راه قرار دارید، این آزمون آزمایشی می تواند تمرینی مفید در مدیریت زمان باشد. همچنین به شما کمک می کند نقاط ضعف خود را بشناسید و آنها را بهبود ببخشید در حالی که هنوز وقت دارید.

علاوه بر این و مهمتر از همه، اگر به روز آزمون اصلی خود نزدیک هستید، شرکت در یک آزمون آزمایشی می تواند به شما کمک کند بار دیگر محیط آزمون را تجربه کنید و به شما امکان می دهد بررسی ها و روش های نهایی را انجام دهید.

آزمون های آزمایشی آیلتس همچنین ابزار بسیار مفیدی برای مشاور شما هستند. این آزمون ها تصویر واضح تری از وضعیت شما به مشاورتان می دهند و شاخص خوبی برای موضوعاتی هستند که هنوز تسلط کافی بر آنها ندارید. همچنین سابقه پیشرفت شما را به مشاور ارائه می دهد تا آنها بتوانند برنامه آماده سازی و مطالعاتی شما را اصلاح کنند.

اگر همچنان مطمئن نیستید که در آزمونهای آزمایشی آیلتس شرکت کنید، اینها مواردی است که باعث می شود در تصمیم خود تجدید نظر کنید:

  • با ساختار سوالات آیلتس آشنا می شوید.

یکی از اولین مزایایی که شرکت در آزمون آزمایشی ماک آیلتس به شما می دهد این است که با قسمت های مختلف آزمون آیلتس آشنا می شوید، یعنی مهارت های ۴ گانه آزمون. همچنین با تعداد سوالات هر بخش و حتی زمان برگزاری آزمون آشنا خواهید شد. دانستن این اطلاعات در مسیر به سمت موفقیت در آیلتس ضروری است. در هر مهارت آزمون آیلتس انواع زیادی از سوالات وجود دارد و داوطلبان آیلتس معمولاً در پاسخگویی به یک یا چند نوع سوال خاص مشکل دارند. بنابراین با شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، متوجه می شوید کدام یک از این نوع سوالات برای شما دردسر ایجاد می کند و کدام یک از آنها نقطه قوت شما هستند.

  • مدیریت زمان و دقت در پاسخ گویی را تمرین می کنید.

مدیریت زمان از مهمترین موارد آزمون آیلتس است. در آزمون های آزمایشی آیلتس می توانید مهارت های مدیریت زمان را تمرین کرده و بهبود ببخشید. این بدان معنی است از زمانی که برای انجام یک بخش در نظر گرفته اید به خوبی استفاده کنید. همچنین شامل مدیریت سرعت برای پاسخگویی صحیح به تمامی سوالات است. به یاد داشته باشید که اگر پاسخ های درستی به سوالات ندهید، نمره خوبی کسب نمی کنید. بنابراین شما باید دقت خود را نیز تمرین کنید و شرکت در تست های آزمایشی یکی از موثرترین راه ها برای بهبود این مهارت است. شرکت در آزمون های آزمایشی ماک به شما کمک می کند بدون اینکه زیاد به ساعت نگاه کنید، زمان خود را کنترل کنید. با تمرین کافی، می توانید درک کاملی از محدودیت های زمانی آیلتس در روز آزمون داشته باشید و قادر خواهید بود زمان و دقت خود را به طور موثر مدیریت کنید.

  • بدون ترس از عدم موفقیت، اشتباه کنید.

بهترین زمان برای دانستن اشتباهات خود زمانی است که هنوز وقت دارید روی آنها کار کنید. آزمون آزمایشی آیلتس به شما این امکان را می دهد، بدون ترس از عدم موفقیت در آزمون آیلتس واقعی خود، بدون خطر، اشتباه کنید. اگر اشتباهات خود را شناسایی کنید هنگامی که در آزمون واقعی آیلتس می نشینید به همان تعداد اشتباه نمی کنید. نظارت بر اشتباهاتتان به پیشرفت شما کمک می کند تا هرچه به آزمون آیلتس نزدیک می شوید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. همچنین به شما نشان می دهد که آیا شما در مسیر درست آمادگی خود قرار دارید یا خیر.

  • صرفه جویی در هزینه!

موضوع دیگر بحث هرینه شرکت در آزمون است. هزینه این آزمون به دلار حساب می شود و مطمئنا ارزان نیست اما هزینه هر آزمون ماک کمتر از ده درصد آزمون اصلی است. بنابراین اگر بدون آمادگی آزمون دهید، احتمال دارد هنگامی که نمره آیلتس خود را بعد از چند هفته دریافت می کنید، به نمره مورد نظر خود را نرسید و چاره ای جز پرداخت مجدد هزینه و شرکت کردن دوباره در آزمون نداشته باشید. با انجام آزمون های آزمایشی که بسیار ارزان تر از آزمون واقعی هستند، می توانید محیط آزمون را چندین بار تجربه کنید و تنها درصورتی که مطمئن باشید می توانید نمره مورد نظر خود را کسب کنید با شرکت در آزمون اصلی در هزینه و وقت خود صرفه جویی خواهید کرد.



لینک منبع :سایت ترجمه متن ومقاله فوناتیم


ضرورت یادگیری زبان خارجی

در خصوص ضرورت یادگیری زبان خارجی زبان خارجی یادم میاد اون موقع که مدرسه می رفتم تابستون که می شد مادرها و پدرها برای اوقات فراغت حتما ما رو کلاس تابستونی ثبت نام می کردند. کلاس زبان هم که گل سرسبد این کلاس ها بود، کلاس زبان انگلیسی !!! بچه هایی که انگیزه داشتند یا به اصرار پدر و مادرها در طی سال هم کلاس رو ادامه می دادند ولی خب یادگیری زبان خیلی از بچه ها به همون سه ماه ختم می شد. اون موقع واقعا برام سوال بود که ضرورت یادگیری زبان انگلیسی یا بهتره بگم ضرورت یادگیری یه زبان خارجی واقعا برای چیه؟ فقط برای پر کردن اوقات فراغت؟!!

ولی بعدها که وارد دانشگاه شدم و خودم با علاقه شروع به خوندن زبان کردم، کم کم به لزوم یادگیری زبان پی بردم. متوجه شدم زبان ها در زندگی روزمره افراد در هر نقطه از زمین که باشند تأثیرگذارند. زبان ها به بیان احساسات و خواسته های ما کمک می کنند و ما رو برای رسیدن به جواب پرسش هامون از دنیای اطراف همراهی می کنند. روشهای مختلف و متنوعی وجود داره که بشر می تونه برای برقراری ارتباط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری از اونا استفاده کنه و به ما این اجازه رو میده تا از توانایی ذاتی خودمون برای ایجاد روابط پایدار استفاده کنیم و این باعث میشه تا ما انسان ها از بقیه موجودات جدا بشیم.

می دونستین یادگیری زبان خارجی در تحصیلات بهتر، ارتباطات بیشتر، زندگی اجتماعی غنی تر، بهبود حافظه و توانایی ذهنی کارآمدتر، کار پردرآمد­­تر و حتی مسافرت های لذت بخش تر تاثیر داره؟ اگه این سوال برای شما هم پیش اومده که ضرورت یادگیری زبان خارجی چیه با من همراه بشین تا نگاهی به چندتا از این ضرورت ها بندازیم.

زبان و سفر

اگر اهل سفرهای خارجی هستید حتما می تونید از مزایای یادگیری زبان برای لذت بردن و رضایت بخش تر شدن سفرتون استفاده کنید. چطوری؟ بعد از یه پرواز طولانی از هواپیما که پیاده بشین اولین کاری که می خواین انجام بدید اینه که سریع به هتل برسید و استراحت کنید. مگه نه؟ خب چطوری باید این کار رو انجام بدید؟ با زبان و برقراری ارتباط!! اینطوری براساس بودجه خودتون و به راحتی می تونید با هر وسیله ای که دوست دارید به هتل برسید و مجبور نیستید از تاکسی های گرون قیمت فرودگاه استفاده کنید.

موضوع فقط به اینجا ختم نمیشه. با یادگیری یک زبان خارجی می تونید در هر جایی که می خواید اقامت داشته باشید. نه فقط هتل ها و اقامتگاه هایی که در کتاب های راهنما نوشته شده! تازه لزوم یادگیری یک زبان خارجی اونجایی خودشو نشون میده که بتونید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید و چیزهای زیادی راجع به مکان های دیدنی و فرهنگ و غذاهای محلی اون شهری که بهش سفر کردید، یاد بگیرید. تازه با این سفرها و به کمک زبان می تونید دوستای خوبی هم پیدا کنید و با اونا در تماس باشید.

زبان و دوستیابی

حتی اگه اهل سفرهای خارجی هم نباشید باز هم می تونید به واسطه صحبت کردن با یک زبان خارجی دایره دوستان خود را افزایش بدید و با افرادی از کشورها و زبان های دیگه آشنا بشید. به لطف شبکه های مجازی، ارتباط های آنلاین، سایت های مختلف و گوشی های هوشمند، ارتباط گرفتن با سایر افراد و جوامع آسان شده و با کمی دقت در انتخاب دوست مناسب، میشه به راحتی دایره ارتباطات رو گسترش داد. حتی می تونید زبان مادری خودتون رو به دوستای جدیدتون یاد بدید. شاید اونا هم مثل شما علاقه مند و کنجکاو باشند تا درباره زبان و فرهنگ شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

زبان و عملکرد حافظه

اگه یادتون باشه گفتم یکی از مزایای یادگیری زبان بهبود حافظه و عملکرده مغزه. طبق تحقیقات دانشمندان، افراد دو زبانه حافظه کاری بهتر و سرعت پردازش بالاتری دارند. علاوه بر این، این موضوع در حفظ تمرکز و تصمیم گیری هم بی تاثیر نیست و عملکرد اجرایی افراد رو افزایش میده. چون هر فرد در هر لحظه نیاز به انتخاب زبان صحیح برای صحبت کردن داره و باید توانایی اینو داشته باشه تا زبانی که می شنود رو هم تشخیص بده. یه خبر بهتر هم دارم. می دونستید یادگیری زبان میتونه از به وجود آمدن مشکلاتی مثل آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کنه یا حداقل سرعتش رو کم کنه؟ یادگیری چیزهای جدید کمک می کنه تا مغز با افزایش سن هم فعال بمونه. درسته که بچه ها ساده تر زبان یاد می گیرند ولی با یه کم تلاش، افراد بزرگسال مسن هم می تونن یاد بگیرند و هم پیشرفت کنند.

زبان و کسب و کار

از مزایای دیگه یادگیری زبان میشه به پیدا کردن کار بهتر و بهبود کسب و کار فعلی اشاره کرد. توسعه بازار و بهبود ارتباط با مشتریان خارجی میتونه به راحتی انجام بشه و سود زیادی هم داشته باشه. این موضوع باعث میشه تا یک سر و گردن از رقباتون جلوتر بیفتید. حتی میتونید دست به کارآفرینی بزنید و به صورت بین المللی کارتون رو توسعه بدید.

این مزایا فقط به توسعه کسب و کار محدود نمیشه. حتی اگه دنبال کار می گردید، بلد بودن زبان خارجی رزومه شما رو قوی تر میکنه و باعث میشه کارفرما روی استخدام شما جدی تر فکر کنه. حتی می تونید در شغل فعلی خودتون هم نظر مافوق رو جلب کنید و ارتقا بگیرید.

باز هم ادامه بدیم؟

زبان و تحصیلات

از موارد دیگه که میشه بهش اشاره کرد، فرصت ادامه تحصیل در خارج از کشور هست. برای شرکت در آزمونهای استاندارد و ورودی دانشگاه ها و موسسات معتبر جهانی باید زبان خارجی مناسب اون دانشگاه رو بلد باشید. اگه بتونید تو آزمون ورودی اونا قبول بشید به راحتی میتونید درس بخونید و از امکاناتشون استفاده کنید. چه بسا بتونین دانشجوی ممتاز هم بشید.

تاثیرگذاری زبان دوم بر زبان اول

یادگیری یه زبان جدید می تونه زبان اول شما رو تقویت کنه. چطوری؟ بعضی زبان ها ریشه مشترک دارند و حتی واژگان خیلی زیادی از هم قرض گرفتند. با خوندن و بررسی این واژه ها و همین طور با پیشرفت در مهارت های گوش دادن و خواندن و نوشتن می تونید به زبان اولتون هم مسلط تر بشید.

زبان و خلاقیت

با یادگیری یه زبان جدید می تونید خلاقیت خودتون رو افزایش بدید. ذهن فعال، ذهنی خلاق است. وقتی به مغز خودتون یاد میدید کاری متفاوت انجام بده، خلاقیتش افزایش پیدا می کنه. اینطوری عزت نفستون هم بالا میره.

زبان و ارتباطات مخفی

از زبانهای خارجی میشه برای برقراری ارتباطات مخفی هم استفاده کرد! فرض کنیم شما زبانی بلد باشید و در مکانی هستید که این زبان به طور گسترده ای صحبت نمی شه و دوست یا همراهی دارید که این زبان رو بلده، صحبت کردن با این شخص به یک زبان خارجی می تونه راهی برای تبادل اطلاعات باشه به طوریکه سایر افراد متوجه موضوع بحث شما نشوند. نوشتن به این شیوه هم همین طوره. استفاده از یک زبان خارجی می تونه محافظه اطلاعات شخصی شما در برابر دیگران باشد.

ضرورت یادگیری زبان خارجی

زبان و ترجمه

علاوه بر تمام مواردی که گفتم، دانش شما از یک زبان دیگه باعث میشه تا به عضوی مطرح و موثر در جامعه تبدیل بشین. اگر به این اصل از جهان بینی اعتقاد داشته باشید که هر فردی به عنوان جز مهمی از کل هست، در این صورت متوجه میشید که مسلط بودن به یک زبان خارجی تا چه اندازه می تونه مهم باشه. احساس خوبی نیست اگه بدونید که شما دارید یه نقش اساسی بازی می کنید؟ هر انسانی می تونه این جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنه. مثلا شما به عنوان یک مترجم، نقش ارتباط دهنده پیدا می کنید و بین فرهنگ ها پل می زنید.

اینا یه سری از دلایلی بودن که ضرورت یادگیری زبان های خارجی رو نشون دادند. نظرتون چیه این دلایل رو به همراه یه سری دلایل دیگه بصورت فهرست وار با هم ببینیم:

  • مطالعه زبان های خارجی نگرش های مثبت ایجاد می کنه و باعث میشه تعصب کمتری نسبت به افراد متفاوت داشته باشیم.
  • قدرت تحلیل کردن دانش آموزایی که یک زبان خارجی مطالعه می کنند، بهبود پیدا می کند.
  • مهارت های شغلی زمانی که با مهارت های زبان های خارجی همراه بشه، ارزش یک کارمند را در محیط کارش بیشتر می کند.
  • یادگیری زبان و آشنایی با فرهنگ های جدید این امکان را به افراد میده تا درک عمیق تری از فرهنگ خودشون داشته باشند.
  • با مطالعه زبان های خارجی خلاقیت ذهن بیشتر می شود.
  • فارغ التحصیلان دوره های زبان های خارجی را به عنوان یکی از با ارزش ترین دوره های تحصیلی در دانشگاه می دونند، چون مهارت های ارتباطی در این رشته ها به خوبی پرورش داده می شوند.
  • سفرهای بین المللی از طریق آشنایی با یک زبان خارجی آسون تر و دلپذیرتر می شود.
  • مهارت هایی مثل حل مسئله و برخورد با مفاهیم انتزاعی، با یادگیری یک زبان خارجی افزایش پیدا می کند.
  • مطالعه زبان های خارجی دستیابی به فرصت های شغلی و تحصیلی زیادی در زمینه های مختلفی مثل تجارت، پزشکی، حقوق، فناوری، صنعت، بازاریابی و … را افزایش می دهد.
  • یادگیری زبان دوم باعث بهبود مهارت ها و نمرات شما در سایر دروس مثل ریاضی و … می شود.
  • مطالعه یه زبان خارجی مهارت گوش دادن را افزایش می دهد و حافظه رو قوی می کند.
  • اگه کسی زبان دیگه ای بلد باشه، به عنوان فردی موثرتر و مسئولیت پذیرتر در جهانی با فرهنگ های متفاوت، ایفای نقش می کند.
  • اگر به زبان دیگه ای تسلط داشته باشید مهارت های بازاریابی و فروش شما در اقتصاد جهانی افزایش پیدا می کنند.
  • مطالعه زبان های خارجی باعث میشه از لحاظ فرهنگی و زبانی با گذشته ارتباط بگیریم.
  • مطالعه زبان های خارجی احترام گذاشتن به سایر مردم رو آموزش میده و تشویقمون میکنه تا به درک متقابلی از سایر انسان ها که با ما هم زبان نیستند برسیم.
  • زبانهای خارجی باعث گسترش دیدگاه ما نسبت به جهان می شوند، تجربیات فردی رو زیاد می کنند و باعث انعطاف پذیری بیشتر می شوند.
  • زبان های خارجی جهان بینی فردی رو گسترش می دهند و موانع بین مردم رو محدود می کنند، موانعی که باعث بی اعتمادی و ترس می شوند.
  • مطالعه زبان خارجی منجر به درک تنوع فرهنگی می شود.
  • مهاجرت ها افزایش پیدا می کنند و جوامع، شاهد به وجود آمدن تغییرات زیادی می شوند.
  • زبان های خارجی راهی به سمت یادگیری هنر، موسیقی، مد، آشپزی، فیلم، فلسفه و سایر علوم باز می کنند.
  • مطالعه یه زبان خارجی به سادگی می تونه بخشی اساسی از آموزش های دیگه رو تشکیل بده: “آموزش” به معنای هدایت شدن و بیرون رفتن از محاصره تاریکی و جهل.

فکر می کردید یادگیری یه زبان جدید انقدر مفید باشه؟ خود منم بعد از گردآوری این مطالب تشویق شدم یه زبان جدید یاد بگیرم. شما چطور؟

اگه تا امروز یادگیری زبان جدیدی رو شروع نکردید حتما با خوندن این مطلب برای یادگیری تصمیم بگیرید و با یه برنامه ریزی مناسب شروع کنید. مطمئن باشید ما هم کنارتون هستیم و در این راه تنها نیستید.

لینک منبع:سایت ترجمه متن ومقاله فوناتیم


آزمون آیلتس چیست؟


امروزه در سطح جامعه شاهد این هستیم که مردم بیش از پیش به دنبال مهاجرت به کشورهای خارجی هستند که این قصد میتواند به دلایل مختلف صورت گیرد . یکی از فاکتور های اصلی که نقش مهمی در مهاجرت افراد به کشور های خارجی دارد اخذ نمره بالا در آزمون آیلتس است . ما در این مقاله به پاسخ چند سوال اساسی در مورد این آزمون خواهیم پرداخت پس با یک لیوان چایی همراه باشید.


تعریف و انواع آزمون آیلتس


آزمون آیلتس IELTS مخفف(the international English language testing system) آزمونی است که در کمتر از ۳ ساعت میزان مهارت و تخصص افرادی که قصد ادامه تحصیل و یا کار کردن در کشوری که زبان ارتباطی آنها انگلیسی هست را می سنجد و طبق این ارزشیابی به افراد از ۱تا۹ نمره میدهد. این آزمون حدود ۲ساعت ۴۵ دقیقه به طول خواهد انجامید و ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی (listening/speaking/writing/reading ) شما را ارزیابی خواهد کرد. این آزمون دو نوع دارد :


آیلتس آکادمیکآیلتس عمومی


آیلتس آکادمیک برای کسانی در نظر گرفته شده است که قصد ادامه تحصیل و یا گرفتن تخصص در رشته ای هستند و همینطور آیلتس عمومی برای کسانی مناسب است که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی برای اهدافی همچون حضور در برنامه های آموزشی و یا تجربه کاری و کار کردن در اون کشور را دارند و همچنین کسانی که بدنبال اخذ اقامت در کشور مد نظر هستند مناسب است. حال شاید این سوال پیش بیاید که: تفاوت این دو نوع آزمون در چیست؟


در پاسخ به این سوال باید گفت که دو مهارت شنیدن و صحبت کردن در هر دو نوع یکسان است اما موضوع مهارت های نوشتن و خواندن بسته به نوع آزمون متفاوت است به این صورت که در آزمون اکادمیک موضوعات تخصصی تر و علمی تر ولی در آزمون عمومی موضوعاتی حول مسائل اجتماعی روزانه خواهد بود و به نوعی می‌توان گفت که آسانتر از آکادمیک است.


آزمون آیلتس شامل چه بخش هایی است؟


۱) شنیدن (listening)


این بخش ۳۰ دقیقه به طول می انجامد که شامل ۴ قسمت و ۴۰ سوال است


قسمت اول: گفتگو بین دو فرد در مورد موضوعات هر روزه اجتماعی


قسمت دوم: یک مونولوگ درباره موضوع اجتماعی ..به عنوان مثال سخنرانی در مورد امکانات محلی و…..


قسمت سوم: گفتگویی حداکثر بین ۴نفر در مورد موضوعی آموزشی و تربیتی . بطور مثال گفتگوی استاد و دانشجویان در مورد یک تکلیف درسی


قسمت چهارم : یک مونولوگ درباره یک موضوع آکادمیک بطور مثال یک سخنرانی دانشگاهی


۲) خواندن (reading)


این بخش ۶۰ دقیقه است و شامل ۳ متن است که حدودا بین ۲۱۵۰-۲۷۵۰ لغت دارد . ارزیابی در این قسمت شامل سوالات متنوعی مانند سوالات چند گزینه ای ، جواب کوتاه ، شناسایی اطلاعات، پیدا کردن نظر و ایده نویسنده، نام گزاری نمودار ها و تصاویر، تکمیل کردن خلاصه با استفاده از لغات متن و وصل کردن اطلاعات مختلف با سر تیتر های موجود در متن.


۳) صحبت کردن (speaking)


این آزمون بصورت حضوری و طی مدتی بین ۱۱تا۱۴ دقیقه در ۳ بخش ارزیابی خواهد شد . در بخش اول به معرفی و پاسخ به سوالاتی در مورد مسائل عمومی مانند خانه، خانواده، علایق، کار، درس، دلیل شرکت در آزمون آیلتس و… خواهد بود . در قسمت دوم کارتی به آزمون دهنده خواهد شد که موضوعی روی آن نوشته شده است و ۳ سوال در آن مطرح شده است و فرد دارد ۱ دقیقه در مورد موضوع فکر کند و اگر لازم بود مواردی را در کاغذی که در اختیارش است بنویسد پس از آن انتظار میرود که حدود ۲ دقیقه راجب موضوع صحبت کند و پاسخ سوالات مطرح شده رو به خوبی پوشش در و پس از آزمون گیرنده یک یا دو سوال از او خواهد پرسید ، و در بخش سوم و آخر آزمون گیرنده و آزمون دهنده به گفتگو حول محور موضوع بخش دوم خواهند پرداخت .


همچننین ببینید : دوره تلفظ انگلیسی



۴) نوشتن (writing)


این بخش شامل دو قسمت است و به مدت ۶۰ دقیقه به طول می انجامد .


تسک۱: یک نمودار و یا جدول داده می‌شود که اطلاعات آن را باید توصیف یا گزارش دهید. در تسک۱، با توجه به نوع ارائه‌ی داده، مهارت‌های شما در سازماندهی پاراگراف، توصیف و حتی الامکان مقایسه کردن داده‌ها، توصیف مراحل یک روند، توصیف یک شیء و یا ترتیب رویدادها و توضیح عملکرد یک دستگاه، سنجیده می‌شود.


تسک۲: باید یک انشاء (مقاله) در پاسخ به یک نقطه نظر، استدلال و یا مشکل بنویسید. در تسک۲، با توجه به نوع سؤال، مهارت و توانایی شما در ارائه راه حل برای یک مشکل، توجیه یک ایده / شواهد / نظرات و بررسی و به چالش کشیدن ایده‌ها / شواهد / استدلال، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مهارت های reading, writing, listening شما در طول یک روز و بدون هیچ استراحتی بین آنها ارزیابی خواهد شد اما قسمت speaking میتواند یک هفته بعد و یا قبل از این سه آزمون به پیشنهاد مرکز گیرنده آزمون از شما گرفته خواهد شد.


لینک سایت منبع :سایت ترجمه متن ومقاله فوناتیم